Wednesday, July 31, 2013

Sondheim's Losing my Mind

Bumped into this video when I was searching about Cristin Milioti, the recently-revealed as The Mother from everyone's favorite sitcom : How I Met Your Mother. Yeah I've been really into this sitcom since early 2013, liat aja di kolom about me ampe saya tulis : Avid Fan of Ted Mosby. Not to mention sitkom ini punya beberapa benang merah sama kehidupan saya saat ini, makin ngefans deh,apalagi sama Ted Mosby that adorable hopeless romantic man.

In this video, Cristin sings the song "Losing my Mind". Setelah dengerin bentar, kesan saya lagu ini cukup eyecatching dan lumayan bikin adem gitu. Awalnya saya nggak tahu banget tentang lagu ini asalnya darimana dll. Setelah browsing-browsing singkat, saya baru tahu kalau ini semacam lagu Broadway gitu.Lagu ini dipakai untuk drama musikal "Follies"  dan dikarang sama komposer ternama, Stephen Sondheim. Kemudian saya cari versi lainnya di youtube. Lumayan banyak yang cover, secara pementasan Broadway yaa. Tapi karena dipake terus menerus di Broadway itu, versi lain ini kebanyakan yaa "opera" banget. Udahlah paling suka versi si The Mother ini. Lain daripada yang lain dan lebih catchy, secara diiringinya pake ukulele pula :D
Ada satu faktor lain yang bikin saya makin ngefans sama lagu ini, yaitu liriknya. Nih...

The sun comes up, I think about youThe coffee cup, I think about youI want you so, it's like I'm losing my mind

The morning ends, I think about youI talk to friends and think about youAnd do they know it's like I'm losing my mind?

All afternoon doing every little choreThe thought of you stays brightSometimes I stand in the middle of the floorNot going left, not going right

I dim the lights and think about youSpend sleepless nights to think about youYou said you loved me or were you just being kind?Or am I losing, losing my mind?

All afternoon doing every little choreThe thought of you stays brightSometimes I stand in the middle of the floor[ From: http://www.metrolyrics.com/losing-my-mind-lyrics-liza-minnelli.html ]Not going left, not going right

I dim the lights and think about youSpend sleepless nights to think about youYou said you loved me or were you just being kind?Or am I losing my mind?

Or am I losing my mind?You said you loved me or were you just being kind?Or am I losing my mind?

Or were you just being kind?Or am I losing my mind?

Losing my mindLosing my mindLosing my mindLosing my mindLosing my mind


Lumayan yaaaa. Kesimpulan saya liriknya ini semacam ceritain kalo seseorang lagi jatuh cinta. Tiap melakukan apapun, kapan pun, lagi ngeliat apapun, eh keingetnya dia-dia juga. Ampe jadi mikir "am I losing my mind ?" Lumayan lah yaa, yang saya yakin mewakili momen-momen jatuh cinta berjuta-juta orang di seluruh dunia pastinya.

So, enjoy !

CREDITS :
lyrics from : http://www.metrolyrics.com/losing-my-mind-lyrics-liza-minnelli.html
video from : http://www.youtube.com/watch?v=g1DktqUZMAk

No comments: